Gelderse bescheidenheid maakt plaats voor Liemers trots!

Promofilm Tour Culinair de Liemers 2014

Sinds mijn komst vanuit Zuid-Limburg naar de Liemers, ben ik vanuit mijn functie als Sales Manager bij Van der Valk geïnteresseerd in de wijze waarop de Liemers zich kan profileren als (vakantie)bestemming. De Liemers is een mooie regio waar toerisme, cultureel erfgoed, natuurrecreatie, evenementen, sport, culinair genot en funshoppen nauw met elkaar verbonden zijn.

Met Arnhem en Nijmegen als eyecatchers op een steenworp afstand. Maar de Liemers is ook een regio die nog relatief onbekend is. Wat maakt de Liemers nou zo bijzonder om bijvoorbeeld een weekendje weg te boeken? Met campagnes als 'de Liemers, helemaal goed!' en 'Gelderland levert je mooie streken' wordt al een aardige toon gezet in de diverse media. Maar is dit voldoende om te wedijveren met regio's als 'Er gaat niets boven Groningen', 'Limburg... liefde voor het leven!' en 'I amsterdam'?

Met de komst van Hotel Duiven bij Arnhem A12 heeft het toerisme in de regio een enorme boost gekregen. Met een groei van maar liefst 88% aan hotelovernachtingen is de Liemers in no-time uit zijn schulp gekropen. Het wordt dan ook tijd om de Liemers aan toeristisch Nederland te introduceren en een rol van betekenis te gaan spelen als bestemming voor een vakantie, een weekendje weg of een dagje uit.

Als Van der Valk-hotel vinden wij het enorm belangrijk om betrokken te zijn met de regio. Dit uit zich in de vorm van het gebruik van streekproducten op onze menukaart, maar ook door de samenwerking met lokale bedrijven. Een ander mooi voorbeeld is Tour Culinair de Liemers. Samen met enkele ondernemers hebben wij een jaar geleden de handen in elkaar geslagen met als doel de Liemers op de toeristische kaart te zetten, streekproducten te promoten en de samenwerking aan te gaan met lokale ondernemers. Dit resulteerde in een prachtige fietstocht waar ruim zeshonderd fietsers aan deelnamen. Een bijzondere vorm van samenwerking. Door middel van dit unieke evenement lieten we bezoekers uit het hele land (en zelfs België) kennismaken met een bijzonder stukje Nederland. Zelfs mensen uit de eigen regio stonden er van versteld dat de Liemers zo verrassend veel te bieden heeft. Door te zien, ruiken, proeven en beleven, werden de deelnemers getrakteerd op een onvergetelijke dag.

Daarmee hebben we laten zien dat ondernemerschap verder gaat dan je eigen onderneming. Elkaar versterken door samen te werken, waarbij een ieders specialiteit bijdraagt aan een uniek totaalproduct, in ons geval Tour Culinair de Liemers. Daaom mijn stelling:

Met creativiteit, lef en een sterke wil kan ieder initiatief een uniek concept worden dat de concurrentiepositie van de Liemers als toeristische regio versterkt.

Laatst aangepast opdinsdag, 13 januari 2015 16:21
  • Deel artikel met je vrienden

  • Robert Stals

    Sales Manager Groups, Meetings & Events

    Van der Valk Hotel Veenendaal

    Media

    Promofilm Tour Culinair de Liemers 2014

    Laat een reactie achter

    Zorg ervoor dat u de verplichte (*) velden invult waar dit is aangegeven. HTML code is niet toegestaan.

    DLHG op Facebook

    1. DLHG Posts
    2. DLHG Comments
    next
    prev

    DLHG op Twitter

    1. @regiodeliemers
    2. #DLHG
    next
    prev

    Meld je aan voor de Nieuwsbriefen blijf eenvoudig op de hoogte

    Enkele malen per jaar versturen we een nieuwsbrief met een overzicht van de belangrijkste ontwikkelingen over de campagne de Liemers, helemaal goed!

    Volg de Liemers ook op Social Mediavoor de laatste nieuwtjes

    Om op de hoogte blijven van de laatste nieuwtjes kan je de Liemers, helemaal goed! ook via je favoriete social media volgen.

     

    Contact opnemenwe horen graag van je

    Heb je nog vragen of wil je meer informatie dan kan je per mail contact  opnemen. We helpen je dan graag verder!

    Inloggen or Aanmelden